Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej w Borowej informuje, ze w miesiącu październiku 2018 r. na terenie Gminy Borowa prowadzone będzie planowane płukanie sieci wodociągowej.
Celem płukania jest poprawa, jakości wody dostarczonej odbiorcom poprzez usunięcie osadów gromadzących się w rurociągach podczas normalnej eksploatacji sieci. Jednocześnie informujemy, iż w tym czasie może wystąpić przejściowy spadek ciśnienia oraz nieznaczne pogorszenie  jakości wody.

Przepraszamy za powstałe utrudnienia.

Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie uprzejmie prosi o przekazanie do publicznej wiadomości następującej informacji:
Dnia 27 września 2018 roku o godzinie 18:00 w remizie OSP, Borowa 307 odbędzie się spotkanie informacyjne nt. programu „Czyste Powietrze". Program ma na celu poprawę efektywności energetycznej oraz zmniejszenie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń z jednorodzinnych budynków mieszkalnych. Polega na dofinansowaniu termomodernizacji budynków mieszkalnych jednorodzinnych oraz wymianie źródła ciepła - dotacja do 90% kosztów kwalifikowanych. Intensywność dofinansowania uzależniona jest od dochodu na członka gospodarstwa domowego.

Zastępca Prezesa
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej Rzeszowie

Bogusław Kida

Nauka gry na instrumentach

Urząd Gminy Borowa przypomina właścicielom nieruchomości zamieszkałych oraz właścicielom nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, a w szczególności tym, którzy zadeklarowali chęć selektywnego zbierania odpadów komunalnych o obowiązku prawidłowej segregacji odpadów.
W celu prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów każdy właściciel nieruchomości w Gminie Borowa otrzymał ulotkę, która pokazuje jak należy segregować odpady komunalne. Ulotka ta dostępna jest także na stronie internetowej Gminy Borowa: www.bip.borowa.pl w zakładce gospodarka odpadami komunalnymi.
W przypadku stwierdzenia przez podmiot odbierający odpady komunalne tj. Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Mielcu nieprawidłowego segregowania przez właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych, Gmina zobowiązana będzie właścicielowi nieruchomości naliczyć wyższą stawkę za odbiór i zagospodarowanie odpadów, tak jak za odpady nieposegregowane (zmieszane).